وقتي به خودمان اجازه مي‌دهيم به تمام دنيا توهين كنيم

273.jpg

اين عكس را ديروز وقتي اخبار ايسنا را چك مي‌كردم بطور اتفاقي ديدم و گذاشتم بالاترين. عكس تعدادي از دانشجويان بسيجي را نشان مي‌دهد كه در اعتراض به بحران غزه جلوي دفتر سازمان ملل در تهران تجمع كرده‌اند و براي خالي نبودن عريضه پرچم سازمان ملل را هم آتش زده‌اند.

1. اول از همه روشن كنم كه من هم موافق سياست اسرائيل در غزه نيستم. به سكوت سازمان ملل در قبال بحران غزه و فلسطين اعتراض دارم. به وتوي قطعنامه‌هاي فلسطين در سازمان ملل توسط ايالات متحده و اعمال نفوذ اين كشور هم همين طور. اما اين دليل نمي‌شود آتش زدن پرچم اين سازمان را تأييد كنم. يادمان باشد سازماني كه داريم پرچمش را آتش مي‌زنيم 192 كشور عضو دارد و ما نه تنها به ماهيت اين سازمان بلكه به كليه اعضاي آن توهين مي‌كنيم. يك ادبياتي در جمهوري اسلامي متداول شده كه به هيچ رو با ديپلماسي و احترام گذاشتن به حقوق بين‌المللي سازگار نيست. از جمله محو كردن كشورها و تلاش براي اين امر. به عنوان سمبل اين كار هم پرچم كشورها را آتش مي‌زنند. با اين كار ضمن ابراز شدت تنفر از اين كشورها (كه به توجيح گفته مي‌شود شامل ساكنان آن نمي‌شود) تصويري نيز از برهه‌اي از زمان ارائه مي‌كنند كه قدرت چنين عملي را بدست خواهند آورد. بهانه‌اي هم بدست خبرگزاري‌هاي خارجي مي‌دهند كه تندروي اين تعداد از نزديكان حاكميت را به جساب كل جامعه ايراني و اسلامي بگذارند بر طبل مخاطرات بنيادگرايان بكوبند.

2. ايسنا نوشته: تجمع دانشجويي دانشگاه‌هاي تهران. من دانشجوي يكي از دانشگاه‌هاي تهران هستم. در اين تجمع به دلايل فوق و خيلي دلايل ديگر شركت نكردم و نخواهم كرد. يادم هم نمي‌آيد كه به تعدادي برادر و خواهر بسيجي از طرف خودم نمايندگي داده باشم كه بروند جلوي دفتر سازمان ملل و اينچنين رفتاري از خودشان نشان بدهند.

جامعه‌اي كه مشروعيت حكومتش از طريق اقبال عمومي قابل تأمين نيست،نياز به اين داره تا نهادي شبه نظامي به اسم بسيج(و ارگان‌هايي شبيه به اين) ايجاد كنه تا به نام مردم و صد البته به كام حاكميت، دست به اقداماتي بزنه تا مقاصد جناح تندرو تامين بشه. اينچنين ميشه كه يك پادوي خرده‌ پاي حاكميت ارزش و اختيار عملي بيش از يك استاد منسوب به اپوزيسيون پيدا مي كنه.

پ.ن: يعني تمام دانشجوهاي دانشگاه‌هاي تهران ريش دارند و چادر؟

21 نظر برای “وقتي به خودمان اجازه مي‌دهيم به تمام دنيا توهين كنيم

  1. اين كامنت نويس بي حيا، ضعيف و بدبختي معلوم نيست كجايش مي سوزد؟ چرا به كوهيار توهين مي كند.
    اين درماندگان حربه اي جز تهمت ندارند. خودشان عامل هر كثافتكاري مي شوند. شرم كن!

  2. بله کاملاً حق با شماست. تنها چاره‌اش اينه که در مقابل حرکتهای صلحجويانه انجام بشه و گروه بزرگ خاموش از اين خاموشی دربياد و نمايندگيش رو به اين آسونی دست يه مشت جوجه‌بسيجی و فاطمه‌کماندو نده. اما متأسفانه اون هم به معنی رودررويی با رژيم و سياستهاشه و به نوبهء خود بهای سنگينی داره که همين الآن دانشجوهای دربند دارند به بدترين نحو پرداختش ميکنند.

  3. راستش رو بخای من اصلا سازمان ملل رو قبول ندارم
    چیزی ازش ندیدم که ارزش این رو داشته باشه بهش احترام گذاشت
    این که همه توش عضون نمی تونه دلیل خوبی باشه!

  4. وقتی به جای تفکر, تقلید کنی. وقتی به جای عقل با احساس تصمیم بگیری. وقتی از تمام دنیا خودت و هم فکرانت رو ببینی و کاسه داغ تر از آش دیگران بشوی باید به همه دنیا توهین کنی تا خودت رو نشان بدی.

  5. عادت باعث شده که از این مسایل با خوردن تاسف کمتری بگذریم. باعث تاسفه که به این اتفاقات و دیدن این صحنه ها عادت کرده ایم

  6. به نظر شما كه با كشتار انسان‌ها تو هرجايي كه مي‌خواد باشه موافقه؟؟؟؟

    دلم براي وبلاگم تنگ شد….

  7. با درود فراوان
    و سپاس از پویش های پر بار شما گرامی در راه آزادی و فرهنگ ایرانی
    به آگاهی می رساند که سال 1387 برابر با سال 3746 زرتشتی از سوی بسیاری از ایران دوستان و دانشجویان
    به نام سال باباک خرمدین و پاسداری از درفش کاویانی و شیروخورشید نامیده گشت از شما هم میهن گرامی فراخواسته می شود با پویش های فرهنگی خود و نوشته های پر بارتان و پیونتان به تار نگار سال باباک خرمدین در هر چه پر بار کردن این پویش نو خواسته از میان جوانان ایرانی یاری رسان باشید

  8. اگر دقت کنید وسط آرم سازمان مللی که این جماعت آتش می زنند یک مثلث داوود کشیده شده
    این بدبختا خواستند یه چیز من در آوردی درست کنن گیر آتیش بزنند
    شما گیر نده زیاد

  9. به نام خدا
    سلام

    میتونم انتقاد کنم
    اول اینکه شما تا نبودین خواهشا نظری ر این مورد ندید.من خودم حضور داشتم…خودم دختری هستم که نه حجابم چادره و تعداد خیلی زیادی هم مثل من اونجا بودن…و خیلی آقایونی هم دیدم که به قول شما ریش هم نداشتند….با جدید ترین مد روز هم اومده بودن…من قبلا تا چیزی رو میشنیدم باورمیکردم..اما الان بهم ثابت شد که تا چیزی رو با چشم خودم ندیدم در موردش حرفی نزنم…..حالا با یه عکس شما باید این حرف رو بزنید…..اگه بودین و میدیدید میتونستید بگید…

پاسخی بگذارید

