مشاعره

این مشاعره رو این بزرگوار شروع کرده و این بزرگوار دعوت کرده مارو

نصفه شبی بعد از 8 ساعت پشت لپ تاپ بودن توقع بیشتر از این از ما نداشته باشید:

قتل این خسته به شمشیر تو تقدیر نبود

ورنه هیچ از دل بیرحم تو تقصیر نبود

من دیوانه چو زلف تو رها می کردم

هیچ لایقترم از حلقه ی زنجیر نبود

یا رب این آینه ی حسن چه جوهر دارد

که در او آه مرا قوت تاثیر نبود

سر ز حسرت بدر میکده ها بر کردم

چو شناسای تو در میکده یک پیر نبود

نازنین تر ز قدت در چمن ناز نرست

خوشتر از نقش تو در عالم تصویر نبود

تا مگر همچو صبا باز به کوی تو رسم

حاصلم دوش بجز ناله شبگیر نبود

آن کشیدم ز تو ای آتش هجران که چو شمع

جز فنای خودم از دست تو تدبیر نبود

آیتی بود عذاب انده حافظ بی تو

که بر هیچ کسش حاجت تفسیر نبود

**

آن یار کزو خانه ما جای پری بود

سر تا قدمش چون پری از عیب بری بود

دل گفت فروکش کنم این شهر به بویش

بیچاره ندانست که یارش سفری بود

منظور خردمند من آن ماه که او را

با حسن و ادب شیوه‌ی صاحب نظری بود

از چنگ منش اختر بد مهر جدا کرد

آری چه کنم دولت دور قمری بود

عذری بنه‌ای دل که تو درویشی و او را

در مملکت حسن سر تاجوری بود 

اوقات خوش آن بود که با دوست بسر رفت

باقی همه بی حاصلی و بی خبری بود

**

کی شعر تر انگیزد خاطر که حزین باشد

یک نکته از این معنی گفتیم و همین باشد

از لعل تو گر یابم انگشتری زنهار

صد ملک سلیمانم در زیر نگین باشد

غمناک نباید بود از طعن حسود ای دل

شاید که چو وابینی خیر تو در این باشد

هر کو نکند فهمی زین کلک خیال انگیز

به حرام ار خود صورتگر چین باشد

جام می و خون دل هر یک به کسی دادند

در دایره قسمت اوضاع چنین باشد

در کار گلاب و گل حکم ازلی این بود

کاین شاهد بازاری وان پرده نشین باشد

آن نیست که حافظ را رندی بشد از خاطر

کاین سابقه پیشین تا روز پسین باشد

**

با عرض شرمندگی به دلیل داشتن هزار تا مکافات از ادامه بازی معذوریم. ممنون از وحید و سارا برای دعوت.

12 نظر برای “مشاعره

  1. سلام کوهیار جان
    سال نو مبارک. امیدوارم سال خوبی واست باشه.شاد و پیروز و بی دردسر

    1. سلام من شما رو نمي شناسم اما ىوست ىارم باهاتون مشاعره كنم أيا شماهم ميل ىاري راستي ؤياى اؤ كامذيوتر هم سر ىر نمارم ممنون باي

  2. کوهیار عزیز و محترم سلام

    سال نوی شما مبارک. امیدوارم سالی پر از تلاش مثبت و خوبی و خوشی و سلامتی و موفقیت و خنده و مهر و عشق و دوستی در پیش رو داشته باشی. شعرهای این پستت را خواندم. دمت گرم آقا. هرآنچه از یاد برده‌بودم از اشعار زیبا را برایم زنده کردی.

    دلت از سرزندگی و امید مالامال باد.

    ارادتمند
    محمد (ققنوس)

  3. سلام
    یه عرضی داشتم خدمتتون. برای بیانش می تونم یه ایمیل ازتون داشته باشم؟ اگر لطف کنید به ایمیلم ارسال کنید یا تو وبلاگم باهاش کامنت بزارید خیلی ممنون میشم.

پاسخی بگذارید

