تنها بين فاصله‌های مدام

ديشب تمام فاصله‌ها را قدم زدم

ديشب كنار خيابان راه مي‌رفتم كه يك بهانه‌ي سرخ ديدم

راه مي‌رفتم و خيابان ايستاده بود. سال‌هاي زندگي مي‌گذشت و بهانه‌ي من توي سيني آرام نشسته بود. لبخند سرخ 300 تومان برايم تمام شد و بعد توي دستان من سرخ سنگيني مي‌كرد. بهانه را مي‌شد بو كرد. بهانه از من گريزان نبود. افسوس كه بوي بهانه معده‌ي خالي را وسوسه مي كرد. با همه اينها بهانه هنوز هست. بهانه‌اي براي بودن و بوييدن.

از ديشب تا بحال من به سيبي خشنودم و نمي‌خندم اگر فلسفه‌اي ماه را نصف كند. مي‌خواستم تنهايي را بگذارم و از ترحم بنويسم. از افتخاري به نام ترحم‌انگيز بودن. از كشف جديد دوستي ديگر و اما مگر تنهايي را مي‌شود تنها گذاشت؟

تنهايي هميشه هست. بين من و انكار مدام، كنار من و اميد هر از گاه. در حضور همگان هم تنهايي هست. تنهايي به شكل فاصله‌هاست. فاصله‌هايي كه نور را تكرار نمي‌كنند. فاصله‌هايي كه بين من و توست. فاصله‌هاي بين من و آنچه مي‌پنداري منم. و اين‌ها همه تنهايي‌ست.

اين روزها تمامي دوستان من مرا از تنهايي جدا مي‌كند. مرا از من. آن‌ها مرا ميان خود تقسيم مي‌كنند. و هر شب دوستي پيش من است. آن‌ها نمي‌دانند كه تنهايي مرا پر نمي‌كنند.

تنهايي از نبودنت سرشار است.

تنهايي را نمي‌تواني از ميان برداري.

فاصله‌ها را شايد.

16 نظر برای “تنها بين فاصله‌های مدام

  1. خیلی زیبا بود و به دل نشست شاد باشید

    سخنان زرتشت درباره ي تنهايي

    یك نوع تنهايي هست كه پناه ومامن بيماران است ويك نوع تنهايي ديگري هست كه انسان رااز آسيب بيماران درامان مي دارد.

    اهريمن نيز به تنهايي پناه مي برد ، اما تنهايي اوبه معناي شكست است وتنهايي تو به معناي ممتاز بودن.
    نهايي مدرسه اي است( مكتبي است)كه همه ي انسانهاي بزرگ در آن تحصيل كرده اند.

    1. Espèrons que l’auteur aura trouvé la paix avec ce livre.Difficile par le thème abordé et le style d&rrc17;é2#itu8e, sa lecture ne laisse pas indemne.Je ne suis pas fier d’être membre d’une société capable d’un tel mépris envers une partie d’elle même. Certaines vérités doivent êtres écrites et ….doivent êtres lues.De beaux passages sur le bonheur familial.

  2. من بودم و تنهایی و شب…
    و چقدر زیبا بود سکوت جاده ها
    و چه زیبا شبی بود،شب تنهایی من
    من تنهایی رافریاد می زدم،و شب سکوت را
    …و اکنون،سرشارم از سکوت تنهایی!!!

  3. تنهاييم را با همه بديهايش دوست دارم آنقدر كه اگر يك روز از من بگيرندش دلم برايش به اندازه همه دنيا تنگ مي‌شود…و به قول تو تنهايي هميشه هست بين من و انكار مدام.

پاسخی بگذارید

