فخر آور٬ اخلاق ما و تمییز سره از ناسره

با دوستان نشسته بودیم و از هر دری سخنی٬ بعد از چند سال حرف فخر آور شد و متوجه شدم که خواهر ایشان هم به فعالیت سیاسی مشغول است٬ یکی از دوستان خواست فحاشی و ناسزاهای ایشان را علیه خیلی از فعالین سیاسی و روزنامه‌نگارهای موجه در فیس‌بوک نشان بدهد٬ به لطف این کارش متوجه شدم با خواهر آقای فخر آور ۲۷۹ دوست مشترک دارم٬ کمی کنجکاوی را بیشتر کردیم و مشخص شدم با خود شخصیت مورد نظر ۴۷۰ دوست مشترک دارم. اهل مرزبندی نیستم و اینکه بنویسم دوستان یاد شده را حذف خواهم کرد٬ و نظیر آن ولی حقیقتاْ موجب یأس و ناامیدی است.

فعالیت سیاسی٬ مدنی و هر آنچه بدین نام انجام می‌شود بایستی دارای چارچوب و محتوایی مشخص باشد٬ که فاصله‌ای معنادار ایجاب می‌کند با دروغ پردازی٬ فرصت‌طلبی و به طبع آن هر آنچه در تعریف شارلاتانیزم می‌گنجد٬ بسی موجب ناامیدی است اگر اخلاق در ساحت عمومی در نظر ما آنچنان فروافتاده جلوه کند که دیگر نه پایبندی به آن فضیلتی باشد و نه خود را موظف بدانیم به تشخیص و تمییز سره از ناسره و زشتی از زیبایی.
پاسخی بگذارید

