رای می‌دهم چرا که رییس‌جمهور من در حصر است

BMgp4WtCcAA8bZT

۱. باید رای داد٬ چرا که تحریم کارآمد نیست٬ فقدان ابزار و بستر لازم برای تحریم انتخابات عملا از آن چیزی جز واگذاری عرصه به تمامیت‌خواهان باقی نمی‌گذارد. 

۲. رای دادن در کمترین احتمال چشم‌اندازی از امید در خود دارد٬ حال آن که هیچ رای ندهنده‌ای در توضیح پیامد مثبت چشم‌پوشی از حق حداقلی خود هیچ راهکاری مستدلی برای گشایش فضا ندارد٬ او تنها به یک هیچ در دسترس بسنده می‌کند. من ترجیح می‌دهم راه امیدوارکننده‌تری را انتخاب کنم. باید امید را زنده نگاه داشت.
۳. رای دادن به هیچ عنوان هم‌نهشت با مشروعیت بخشیدن به حاکمیت نیست٬ مشروعیت از دست رفته حاکمیت چیزی نیست که با رای ما اعاده شود٬ دیکتاتوری عریان دیگر به سایه نخواهد رفت٬ تجربه ۱۷۱ مورد تحریمِ انتخاباتی در کشورهای گوناگون نشان می‌دهد که سیاستِ حریم انتخابات تقریبا در همه‌ی موارد شکست خورده و عملا چیزی جز یکدستی بیشتر حاکمیت از آن عاید نشده است.
4. چندی پیش در یک مصاحبه گفتم هنوز به جمع‌بندی در خصوص شرکت در انتخابات نرسیدم٬ اما اگر دوستان زندانی که خودم را با آنها همفکر و هم‌جهت می‌دانم نظرشان بر شرکت بر انتخابات باشد٬ به احترام آنها رای خواهم داد٬ مصطفی تاجزاده٬ ضیا نبوی٬ عماد بهاور و … دوستانی هستند که هنوز از کودتای ۸۸ در زندان بسر می‌برند٬ آن‌ها در انتخابات شرکت می‌کنند٬ و این من را مطمئن‌تر می‌کند که رای دادن تصمیم درستی است.
۵. نفس انتخابات در هر جایی که حاکمیت دار بنیادگرایی متضمن یک بحران جدی است. بایستی از این فرصت سود جست٬ کنار کشیدن و میدان بازی را یک‌سره به بنیادگرایان سپردن امکان ابتکارعمل حداقلی را هم از کنش‌گران اجتماعی سلب خواهد کرد.
۶. رای دادن جدای از امکان یک تعییر حداقلی در فضای موجود می‌تواند سبب‌ساز یک ما باشد٬ یک مای از دست رفته٬ یک خود جمعی که روشنگرانه به چیزی ممکن می‌اندیشد٬ امکان دوباره سازی یک افکار عمومی ملموس٬ یک خواست مشترک نظر به تعدیل حداکثری سرمایه اجتماعی ما به دلیل فقدان یک ساز و کار واقعی برای ارتباط٬ چیزی نیست که بتوان از آن صرف نظر کرد.
۷. من رای می‌دهم چون عادت کرده‌ام با منظقم رفتار کنم٬ نه با خشم و احساس شخصی٬ نمی‌خواهم برای تصمیم‌گیری به بازجوهایم به بازداشت خانواده و دوستانم فکر کنم٬ ترجیح می‌دهم به واقعیت٬ به لحظه‌ی اکنون برگردم٬ رای خواهم داد٬ چرا که رییس جمهور منتخب من هنوز در حصر است و چند روز دیگر سالگرد ندا و سهراب است٬ رای می‌دهم چرا که هیچ راه عینی‌ و ملموس و اثرگذارتری برای ادای دین در دسترس نمی‌بینم.
1 نظر برای “رای می‌دهم چرا که رییس‌جمهور من در حصر است

  1. من رای نمی,دهم چون برای خودم و رایم ارزش قایل هستم.
    از ید و بدتر هم نمی ترسم, چون تفاوتی در آنان نمی بینم.
    تکلیف من و امثال من کگه روشن است ولی کشور ایران بیشترین صدمه و ضربه را از افرادی مثل تو خورده و میخورد.
    آقای سبز !! این انتخابت برای شما نیست, که ارزش ندارد رای شما برای حاکم مقتدر!
    این سیرک برای خارجیان است که به آنان چهرهای «معتدل» ارایه کنند تا بتوانند با آنان وارد معامله شوند و نتیجه این معامله هر چه باشد برای شکا آبی از آن گرم نخواهد شد.
    این کاندید «اصلح !» شما را فتنه میداند !
    از نظر من حتی به موسوی هم نمی شود اطمینان کرد چون او بود که در حساس ترین لحظات بخاطر اینکه » ساختار شکنی !» نشود جنبش را به سکوت و رخوت کشاند.
    4 سال دیگر اگر شما را در اینجا دیدم این کامنت را بیادتان خواهم آورد.
    بروید حتما رای بدهید.

پاسخی بگذارید

